пʼятниця, 20 березня 2020 р.

Рекомендації вчителям: як попередити потенційний суїцид



Важко дати пораду, підтримати, коли підліток відгородився від усього світу, знервований та озлоблений. І все ж слід спробувати допомогти усвідомити, що коли почуваєшся пригніченим або стурбованим, краще не страждати наодинці, а поділитися своїми переживаннями з людиною, якій довіряєш. Розмова допомагає знизити емоційне напруження і поглянути на проблеми з іншого боку.
Головним превентивним заходом щодо вчинення самогубства постає запобіжне запевнення дитини в тому, що її життя дуже цінне для інших, і завжди, за будь-яких обставин близьке оточення зрозуміє її.
Педагогічним працівникам фахівці рекомендують у ви­падку виникнення ознак суїцидальної поведінки в учнів здій­снювати такі види допомоги:

  • Підбирайте ключі до розгадки суїциду. Попередження суїцидівполягає не тільки у піклуванні та підтримці, а і в здатності розпізнавати ознаки можливої небезпеки. До числа останніх відносять суїцидальні погрози, які передують спробі самогубства, депресію, значні зміни у поведінці підлітка тощо. Зауважте своєчасно прояви безпорадності та безнадії і з’ясуйте, чи не є дитина одинокою та ізольованою.
  • Сприймайте суїцидента як особистість. Не вважайте, що вона не здатна і не може наважитися на самогубство. Якщо ви думаєте, що учню загрожує небезпека, дійте у відповідності зі своїми власними почуттями. Небезпека, що ви перебільшите потенційну загрозу, - ніщо в порівнянні з тим, що дитина може загинути в результаті вашого невтручання.
  • Налагоджуйте турботливі стосунки. Необхідно турбуватися про дитину , яка перебуває у відчаї. У цій ситуації не має часу для моралізування, а лише для доброзичливої підтримки. Для підлітка, який  відчуває, що він нікому не потрібний, ваша турбота є могутнім підбадьорливим засобом
  •  Будьте уважним слухачем. Якщо підліток перебуває у стані депресії, то йому більше потрібно говорити, аніж слухати. Він страждає від сильного почуття відчуження і не завжди готовий сприйняти ваші поради.
  • Запитуйте.  Запитання повинні бути прямі, наприклад,: «Ти думаєш про самогубство?». Це не викличе подібної думки, якщо її раніше не було. Але якщо дитина обдумує самогубство і, нарешті, знаходить когось, кому небайдужі її переживання і хто згоден обговорити цю заборонену тему, то це може принести полегшення, допомогти зрозуміти свої почуття.
  • Не залишайте дитину саму у випадку високого суїцидального ризику.
  • Звертайтеся по допомогу до спеціалістів.
  • Важливо якомога довше зберігати турботу і підтримку учня.
  •    Якщо критична ситуація і пройшла, то не можна дозволяти собі розслаблення.   За покращення часто приймають підвищення психічної активності. Підлітки кидаються у вир діяльності, просять вибачення у тих, кого образили. Оточуючі відчувають полегшення і послаблюють пильність. Але така поведінка може свідчити про рішення розрахуватися зі всіма боргами і зобов’язаннями, після чого можна покінчити із собою. Допоможіть учню адаптуватися в соціумі.
  •  Використовуйте засоби піднесення цінності особистостідитини, її життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар

СЬОГОДНІ 38 РІЧНИЦЯ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ 🕯

  26 квітня 1986 року під час експерименту на 4-му реакторі Чорнобильської АЕС сталися два вибухи. В атмосферу Землі вирвалась хмара радіоак...